J.R.

Ülevaade

FIMA on juhtiv nutikaid infrastruktuurilahendusi pakkuv ettevõte Balti riikides, mis on tegelenud suuremahuliste avaliku ja erainfrastruktuuri kaasajastamise projektidega ligi 30 aastat. End selliselt positsioneeriv ettevõte peab rakendama kaasaegseid ja innovatiivseid tehnoloogiaid ka ettevõttesiseselt. Heaks näiteks on siin Fleet Complete lahendus sõidukipargi haldamiseks nii sõidu- kui raudteedel.

Tehnoloogilist innovatsiooni rakendades pakub FIMA oma klientidele lahendusi info- ja kommunikatsioonitehnoloogia, turvalisuse, automatiseerimise, ehituse infrastruktuuri, transpordi ja energia vallas. FIMA peakorter asub Leedus, Vilniuses, ning tütarfirmad paiknevad Lätis ja Poolas.

„Ettevõttel on Leedus umbes 200 töötajat. Meie töö eripäraks on asjaolu, et meil tuleb pidevalt üle kogu Leedu reisida: paigaldame turvasüsteeme riigipiirile, hooldame elektrivõrgustiku objektide turvasüsteeme, kaasajastame raudteeinfrastruktuuri jne. See tähendab, et meie insenerid, projektijuhid ja ülevaatajad on pidevalt sõidus,“ kommenteeris Justinas Grigaliūnas, FIMA teeninduskeskuse juht.

 

FIMA_Fleet Complete_Fleet Manager

Isetäituvad sõidupäevikud

Nii paljude ettevõtte autode kasutajate puhul on äärmiselt oluline pidada arvet igapäevatoimingute üle, täita sõidupäevikuid ja neid ka hallata. Kõigepealt tuleb töö ära teha töötajatel endil ja seejärel kontrollib info üle raamatupidaja.

„Sõidukipargi haldamiseks ja eriti sõidupäevikute koostamiseks kasutasime meie jaoks varasemalt loodud süsteemi. Kõik ettevõtte autosid kasutavad töötajad pidid seda süsteemi iga kuu kasutama ja sisestama sinna info selle kohta, kuhu nad olid reisinud, mitu kilomeetrit ja millisel eesmärgil läbinud. Kõik see oli väga aeganõudev: infot oli võimalik mitmeti tõlgendada ja seda pidi pidevalt üle kontrollima,“ kirjeldas Grigaliūnas ettevõtte lähiminevikku.

Tõenäoliselt unistasid paljud töötajad sellest, et sõidupäevikud end ise täidaksid. Nüüd on see unistus täitunud: FIMA autod on varustatud Fleet Complete lahendusega, mis võimaldab sõidukikasutuse raporteerimiseks luua automatiseeritud sõidupäevikuid.

„Oleme paigaldanud süsteemi enam kui sajale sõidukile. See kogub automaatselt andmeid läbitud kilometraaži, teekonna ja kütusepaagi jäägi kohta. Võrreldes seda bensiinijaamade kogutava kütuseostu infoga on meil võimalik tõhustada ettevõtte ressursside kasutust,“ kiitis Grigaliūnas uue lahenduse eeliseid.

Kümnete või sadade masinate haldamine on äärmiselt lihtne kui kasutada sobivaid tarkvaralahendusi, loe ka ABC rendi kogemusest.

Ta lisas, et üleminekul automatiseeritud transpordihaldussüsteemile on ettevõttel olnud kaks põhilist eesmärki: läbipaistvus ja tõhusus.

„Uus süsteem on võimaldanud meil optimeerida protsesse ja säästa aega, mis varem kulus sõidupäevikute täitmisele, kontrollimisele ja parandamisele. Oleme süsteemiga igati rahul, sest see on meie sisetoiminguid oluliselt muutnud ja lihtsustanud,“ võttis Grigaliūnas asja kokku.

„FIMA ostab meie teenust kasutusrendi ettevõtte kaudu koos sõidukirendi teenusega. Usume, et selline valik on ettevõttele mugav, kuna arved laekuvad ühest allikast koos autorendi ja hooldusteenustega. See on Fleet Complete, rendifirma ja FIMA kolmepoolse kokkuleppe tulemus,“ sõnas Fleet Complete esindaja.

Fleet Complete lahendus teeb kindlaks raudteesõidukite asukoha

Lisaks autopargile on FIMA kasutanud Fleet Complete lahendusi raudteesõidukite asukoha määramiseks. See vajadus tekkis pärast ühise projekti elluviimist riigiettevõttega AB Lietuvos Geležinkeliai. Et töid läbi viia ja nende üle järelevalvet teostada, tuli osta raudteesõiduk. Hiljem tekkis vajadus selle asukohta määrata, mistõttu pöörduti taas Fleet Complete poole. Enne seda kasutati selliseid lahendusi ainult maanteesõidukite puhul ning see oligi esimene kord, kui seda rakendati ka raudteetranspordis.

„Meie peamine vajadus oli määrata kindlaks raudteesõidukite asukoht. Me mitte ainult ei kasuta neid ise, vaid rendime neid ka välja, nii et peame teadma sõidukite asukohta, millal nad seisavad jõude ja millal töötavad. Me isegi kohandasime oma lepingu tingimusi klientidega vastavalt näitajatele, mida me jälgime ja mõõdame, mistõttu meil on väga lihtne kontrollida, kas raudteesõidukeid kasutati vastavalt lepingu tingimustele,“ sõnas Justinas Grigaliūnas.

“Oleme paigaldanud süsteemi enam kui sajale sõidukile. See kogub automaatselt andmeid läbitud kilometraaži, teekonna ja kütusepaagi jäägi kohta. Võrreldes seda bensiinijaamade kogutava kütuseostu infoga on meil võimalik tõhustada ettevõtte ressursside kasutust.”

Justinas Grigaliūnas

Teeninduskeskuse juht
  • 200 töötajat
  • 100+ sõidukit

Innovatiivsed tarkvaralahendused tulemusliku sõidukipargi haldamiseks